2014. szeptember 14., vasárnap

Mindörökké Batman 

 

Talán nem ez a rész a legjobb a denevéremberes filmnek közül (nekem a sötét lovag a favoritom), remekül passzol a bejegyezés tematikájához: az esküvőhöz. Mindenkinek vannak totemjei, ismerek olyat, akinek ez a macska (kac-kac), másoknak egy szuper képességekkel felruházott, bőrruhás hős. Jelen esetben az imádat közös a pár részéről, ezért gondoltam, hogy helyzetemből adódóan leginkább tortával tudnám meglepni őket, természetesen batmanes díszítéssel. Nem szerettem volna nagyon csicsásra tervezni a tortát, a kevesebb több alapon, ezért inkább a belsejére próbáltam koncentrálni. 



Nem akartam már kipróbált recepttel operálni, inkább alkotni valami újat. Így lett belőle karamellában párolt körtés-mascarponés torta. Nem kóstoltam a sütit egészben, az este folyamán valahogy eszembe se jutott, de állítólag finom lett, és közben azért tesztelten a rétegeket. 



Mivel adott volt, hogy lesz több emeletes esküvői torta, meg egyéb édesség, csak egy kicsike tortát akartam készíteni kettejüknek, ezért a 18 cm-es formában sütöttem a piskótát. A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a cukor felével fehéredésig, a fehérjét pedig a cukor másik felével és egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgájás keveréket fokozatosan lazítottam a fehérjéssel, fakanállal óvatosan, hogy ne törjön össze. Végül az egészre rászitáltam a lisztet, majd addig egyengettem, amíg homogén nem lett a massza. Egy csepp szódabikarbóna is mehet bele, aztán irány a sütőpapírral kibélelt forma. 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc kell neki kb. Nehezebben sül át, mint egy alacsonyabb tészta, ezért kell neki több idő. Ha a tűpróba után jónak érezzük, rácson hűtsük ki. 



A körtét hámozzuk meg, csumázzuk ki és kockázzuk fel. A cukrot egy sima fazékban kezdjük el karamellizálni. Akkor jó, ha aranybarna. Akkor adjuk hozzá a forró tejszínt és addig forraljuk az egészet, amíg teljesen egységes karamellt nem kapunk. Először biztosan össze fog kapni, de egységes hevítés mellett szépen újra fel fog oldódni a cukor. Utána vegyük lejjebb a hőfokot, dobjuk bele a vajat és a körtéket. Gyakorlatilag ebben a szószban fogjuk megpárolni a gyümölcsöt, ennek nem kell 15-20 percnél több. A mascarponét keverjük ki a zsíros joghurttal (én görög joghurtot használtam), a porcukorral és néhány körte darabbal. A hideg tejszínt verjük kemény habbá, majd tegyük félre. Most jön az összeállítás. 



A piskótát vágjuk 3 egyforma részre. Az aljának a legstabilabbat, a tetejének a legszebb lapot válasszuk. Az alsó tésztára kenjünk a mascarponés krémből, utána jöhet a karamellás körte, végül a tejszínhab. Újabb tészta, és ugyanezt ismételjük meg. A legfelső lap tetejére és a torta oldalára is hagyunk a mascarponés krémből, szépen burkoljuk vele a süteményt, és tegyük egy éjszakára a hűtőbe. 



A burkolást már másnap csináljuk, amikor már elég stabil a torta. Porcukron nyújtsuk ki a tortabevonó masszát, úgy, hogy mind a két oldalára jusson. Kb 2 mm vastag legyen. Sokkal nagyobb kört nyújtsunk, mint a torta, hogy legyen helyünk lesimítani. Mikor ráhelyezzük a süteményre a bevonót, a kezünkkel egyengessük el azokon a helyeken, ahol buborékos. Színezett marcipánból egy helyes kés segítségével vágjuk ki a batman formákat, és sűrű cukorszirup segítségével ragasszuk a torta oldalára. Lehet kapni cukrász kellékes boltban étel festékkel készült filctollat, én a kényesebb részeket és a feliratot azzal készítettem. Remélem, hogy sikerült kellemes meglepetést szerezni a párnak, sok boldogságot Kata és Rajmund! 

Karamellben párolt körtés-mascarponés torta:

  • 4 tojás szétválasztva
  • 8 dkg kristálycukor
  • 7 dkg liszt
  • 1 csipet szódabikarbóna
  • 33 dkg körte
  • 13 dkg kristálycukor
  • 1,5 dl zsíros tejszín 
  • 1-2 dkg vaj
  • 25 dkg mascarpone
  • 10 dkg zsíros, görög joghurt
  • 5-7 dkg porcukor
  • 2 dl zsíros tejszín habbá verve
  • 25 dkg fehért tortabevonó massza
  • 10 dkg fekete marcipán
  • 1 fekete ételfestékes filctoll 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése