2013. november 2., szombat

Amikor minden rózsaszínben úszik

Ne legyenek illúzióink, ha céklával dolgozunk, az bizony nagyon fog. Erre fel kell készülni, és megfelelően elő kell készülni. De megéri, mert ez a roppant egészséges zöldség nagyon sokszínű, sokan mégis csak savanyúságként tudják elképzelni. A recept, amit most megosztok, Főzelékes Feritől, azaz Szatmári Ferenctől származik, és nagyon szívesen terjesztem az igét, mert nagyszerű ételeket álmodik meg a fickó! Mióta olvasom a blogját, azóta hihetetlen izgalommal pásztázok az áruházak zöldségpultjai között, és bármilyen fárasztó nap után is képes vagyok nekiállni egy-egy egészséges, lisztmentes főzelékének elkészítéséhez. Ennek a tormás-joghurtos céklafőzeléknek az eredeti receptjét itt találjátok: http://szatmariferi.blog.hu/2013/10/21/joghurtos-tormas_ceklafozelek_sult_sargarepaval 



Mindig szoktam írni a Facebookon a Ferinek, ha valamit elkészítettem, és bevált (eddig minden bevált), de szoktam változtatni is. Ezt a főzeléket én például nem sült sárgarépával, hanem fűszeres hamburgerhússal tálaltam. Miközben már ott lapul a hűtőmben a sült, fűszeres sütőtököm :) De az majd egy másik bejegyzés lesz.



Na most én az Aldiban találtam egy akkora céklát, ami egymagában 70 dekát nyomott, úgyhogy nem kellett több kisebbel bajlódnom. Az óriás céklát szépen becsomagoltam alufóliába, tepsibe tettem, aztán be a sütőbe egy jó órára. Annyi kell neki, hogy megpuhuljon, de azért néha forgassunk, nézzünk rá, nehogy megégjen. Mikor már majdnem kész, kezdhetünk a főzéshez előkészülni. A vöröshagymát meg a fokhagymákat felaprítjuk, az alaplevet kimérjük, kézhez készítjük. Ha lejárt a cékla ideje a sütőben, szépen kicsomagoljuk, és késsel lehúzzuk a héját, még melegen. Ha már meg tudjuk fogni, akkor 1 centis kockákra vágjuk, és félre tesszük.  A vaj és az olaj keverékére feldobjuk a hagymát és a fokhagymát dinsztelni. Ha már üveges, felengedjük az alaplével, beletesszük a reszelt tormát, és pár percig forraljuk. Ezután jöhet bele a joghurt, amibe már előzőleg szépen elkevertük a keményítőt, és pár csepp lével kicsit fellazítottuk. Ha benne van a joghurt is, akkor vegyük lejjebb a gázt, már ne forraljuk, csak melegítsük. Ekkor rádobjuk a céklakockákat, sózzuk, borsozzuk, belenyomjuk egy fél citrom levét, és szépen olyan 10 percig alacsony lángon összefőzzük. A cékla nem lesz vajpuha, nem is az a cél, csak hogy az ízek összeérjenek. 



A hamburger husihoz a darált húst a lereszelt hagymával, fokhagymával,  tojással, mustárral, chili szósszal és a fűszerekkel kézzel jól összekeverem. Egy serpenyőben hevítek egy jó pár evőkanál olajat, és a masszából kis köröket formázok. Rádobom a forró olajra, mindkét oldalát sütöm 5-5 percig (vagy addig, amíg szépen meg nem pirul és már nem esik szét) és a céklafőzelék tetejére teszem. Nekem nyammm az összhatás :) Közben meg lapítok, mert ez már megint nem desszert, és nem is menü. Haragszotok?



Tormás-joghurtos céklafőzelék: 
fél kg céklagumó
1 fej vöröshagyma finomra aprítva
2 gerezd fokhagyma átnyomva 
1 ek vaj
3 ek olíva olaj
2 dl alaplé
2 dl natúr joghurt
2 cm ujjnyi vastag friss torma reszelve, vagy egy ek ecetes torma
1 tk só
2 ek étkezési keményítő
pár csepp citromlé
frissen őrölt bors


Fűszeres hamburgerhús:
0,5 kg darált sertéscomb
1 csapott ek ketchup
1 csapott ek dijoni mustár
1 tojás
1 vöröshagyma reszelve
2-3 gerezd fokhagyma reszelve

frissen őrölt fekete bors
2-3 teáskanál majoranna
2 teásknanál chili szósz 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése