2013. november 9., szombat

Vonzások és vonzások 


Cékla és csokoládé? Baromira passzol. Higgyétek el. Bár én hoztam létre kettőjük találkozását péntek este, nagyon hamar egymásra hangolódtak kerítő nélkül is. Múlt héten már hoztam nektek céklás ételt, ami szintén nem volt túl szokványos, de úgy látszik, nem tudok lekattanni erről a zöldségről. Olcsó, egészséges, sokszínű. Legalábbis bíborban erős, csak gumikesztyűben érdemes vele dolgozni, különben úgy fogunk kinézni, mint akik egész nap temperában tapicskoltak. 


 Több helyen, több oldalon is találtam már céklás csokitorta receptet, nem sokban különböztek egymástól, maximum az arányokban. Egyszerű elkészíteni, és nem túl időigényes (feltéve, ha valaki előttünk már megsütötte a céklát és csak turmixolni kell). Most nem találtam, és nem is kellett hatalmas céklát keresnem, 2-3 kisebbel indultam neki a sütögetésnek. Egyenként alufóliába csomagoltam, aztán egy tepsibe dobáltam őket, onnan meg a 200 fokos sütőbe. 1 óra kell nekik, hogy teljesen megpuhuljanak - ezt vehetitek irányadónak mindig. Ha kész, még melegen egy késsel húzzuk le a héjukat, és tegyük őket félre hűlni. Közben mérjünk ki minden hozzávalót - 3 edényre lesz szükségünk. Az egyikben pürésítsük le teljesen a cékláinkat. A másikba a lisztet, kakaóport, sütőport keverjük össze. A csokit kétféleképpen is felhasználhatjuk: vagy daraboljuk nagyon apróra és akkor a lisztes keverékhez dobjuk hozzá, vagy olvasszuk fel gőz fölött, és akkor majd a legvégén csurgassuk bele a masszába. Én most daraboltam, de csak azért, mert nem kaptam hirtelen teljesen sima étcsokoládét, hanem csak töltöttet (rigójancsi ízesítéssel) és ezért jobbnak láttam, ha viszonylag egyben kerül a sütibe. Amúgy nem tudom miért, de az eredmény teljesen jó lett, szóval akár meg is tarthatom ezt az íz-párosítást.



A harmadik edénybe mérjük ki a cukrot és a vaníliás cukrot, és kezdjük magas fokozaton verni a 3 tojással. Akkor lesz jó a massza, ha kissé kifehéredik, és jól besűrűsödik. Aztán jön az olaj,  és tovább keverjük. Amikor ez megvan, szépen adjuk hozzá a céklapürét, de már csak alacsony fokozaton keverjük. Ezután félre a robotgép, jön egy fakanál, amivel szépen hozzákeverjük a lisztes keveréket. Akkor jó, ha már teljesen homogén. Egy kisebb tortaformát vajazzunk, lisztezzünk ki, ebbe egyengessük bele a masszánkat. Egészen elképesztő színe van, annyira mély és intenzív, hogy napestig el tudnám nézegetni. Be vele a sütőbe, ne túl forróba, elég neki 180 fok és kb 25 perc. Ha a tetejét megtapintjuk, és érezzük, hogy összeállt, akkor már nem kell sokat sütni, mert a belseje sosem lesz szilárd, viszont kívül megéghet. 



Picit hagyjuk hűlni a formában, majd kapcsoljuk le, és tegyük tányérra. Akkor porcukrozzuk, ha már nem meleg, akkor viszont simán, mert nagyon jól mutat. Érdemes még langyosan megkóstolni, engem nagyon meglepett. A külseje ropogós és erősen tart, belül pedig, mintha egy külön krém lenne folyik ki a lágy céklás csoki. Harmonikus, nem tolakodó, én egészen ellágyultam tőle. Komolyan. 




Céklás csokoládétorta: 
- 2-3 kicsike cékla (20-25 dkg)
- 18 dkg liszt
- 6 dkg kakaópor
- 1 tk sütőpor
- 10 dkg étcsokoládé
- 3 tojás
- 16 dkg cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 dl olaj 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése