2014. február 6., csütörtök

Ez nem piskóta!


Hanem pite! Ugye milyen szellemes vagyok? De most tényleg, régen el akartam már sütni ezt a viccet, sőt, ezt szerettem volna névként adni a blognak (eznempiskóta), mivel annyira imádom a pitéket - de sajnos a név már foglalt volt. Aki olvasta már a blogom, az tudja, ez a típusú édesség nagyon gyakran előfordul nálunk. Egyszerű, finom, és bármivel meg lehet tölteni. Nemcsak gyümölccsel, de csokival, karamellával, vagy dióval, mogyoróval is. Ez a mostani egy fantáziapite, nem volt és talán most sincs receptje, csak megkívántam, és azt dobtam bele, ami itthon volt. Jó, azért annyi előnyöm van, hogy tojás, liszt, vaj mindig van itthon, mivel tudom, hogy a legkülönbözőbb időpontokban állok neki pitét sütni. 


Ez a poszt arra hivatott, hogy mindenki legyen fele annyira pitemániás, mint én, mert tényleg nem nagy kunszt elkészíteni. A tésztához a szokásos módon elmorzsoljuk a vajat a liszttel, aztán mehet bele a tojás, cukor, csipet só és annyi hideg víz vagy tej, amennyit felvesz a tészta. Gyors mozdulatokkal összeállítjuk és egy gombócot formázunk belőle, majd mehet a hűtőbe pihenni egy fél órát, órát. Sütés előtt vegyük ketté a tésztát, az egyiket nyújtsuk akkorára, mint a formánk, majd süssük elő a már szokásos módon, kb tíz percig. Mehet rá sütőpapír és valami nehezék is, hogy ne púposodjon nagyon fel. 


 Közben elkezdtem kutakodni valami töltelék féle után. Találtam egy konzerv barackot, aminek nagyon megörültem! Most, hogy nincs szezonja a frissnek, nyugodtan jöhetnek a mélyhűtött vagy konzerv gyümölcsök, nem kell tőlük félni. Az eltett baracknál csak azzal kell vigyázni, hogy már eleve egy cukros lében van, ezért ne édesítsük külön, vagy csak nagyon kicsit. Én leöntöttem róla a szószt, de azt is felfogtam egy külön edénybe. A barackot kissé szétnyomtam villával, szórtam rá fahéjat és őrölt szegfűszeget, meg egy kb. 2 dkg vajat még rádobtam. A félre tett levet elkevertem egy vaníliás pudingporral, 1 kanál cukorral és nyakon öntöttem vele a barackokat. Mivel pont volt egy marék pucolt dióm is, azt is rádobtam. A tetejére pedig a másik tésztalap került. Ha nagyon lett volna kedvem, rácsozhattam is volna, vagy mintát formázhattam volna bele, de nagyobb volt az éhség, minthogy ezzel pocsékoltam volna az időt :) Egy kis sodó, vagy tejszínhab viszont tuti nem rontja el! Éljen a pite!

Barackos pite:


  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 7 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • 2 tk sütőpor
  • csipet só
  • 1-2 dl hideg víz vagy tej
  • 1 konzerv barack
  • egy marék dió
  • fahéj
  • szegfűszeg
  • vaj
  • 1-2 ek cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése